Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü Bölge Müdürleri Toplantısı'nda önemli açıklamalarda bulundu. Uraloğlu, "Projelerimizde en büyük deprem senaryolarını göz önüne aldık" diyerek, Türkiye'nin ulaşım altyapısının deprem riskine karşı ne kadar hazırlıklı olduğunu vurguladı. Ayrıca, akıllı ulaşım sistemleriyle yol güvenliğinin artırılması hedeflendiğini belirtti.
Türkiye Yollarında Yeni Dönem
Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin ulaşım ağının son yıllarda büyük bir gelişim gösterdiğini ifade etti. Bölünmüş yol ağının dört katına çıkarılarak 29 bin 742 kilometreye ulaştırıldığını ve 77 ilin birbirine güvenli ve konforlu bir şekilde bağlandığını söyledi. Bu yatırımların ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmaya büyük katkı sağladığını vurguladı.
Uraloğlu, 2053 hedefleri doğrultusunda otoyol ağının 38 bin 60 kilometreye ulaştırılmasının planlandığını da sözlerine ekledi. Ankara-İstanbul arasındaki mevcut yolların gelecekte yetersiz kalacağını öngördüklerini belirten Uraloğlu, Kuzey Marmara Otoyolu'nun Akyazı'dan Ankara'ya yeni bir yol yapılması gerektiğini ve Orta Anadolu Otoyolu ile bağlantının sağlanacağını açıkladı.
Bakanlığın yatırımları sayesinde sağlanan tasarruflara da değinen Uraloğlu, 114 milyar 741 milyon lira iş ve 84 milyar 263 milyon lira akaryakıt tasarrufu sağlandığını ve bunun Türkiye'ye yıllık 199 milyar lira ekonomik katkı sunduğunu ifade etti.
Deprem Gerçeği ve Alınan Önlemler
23 Nisan'da İstanbul'da meydana gelen depreme de değinen Uraloğlu, Bakanlık sorumluluğundaki kara yolları, havalimanları, tren ve metrolarla birlikte deniz yapılarında herhangi bir hasar olmadığını vurguladı. Bu durumun, son 23 yılda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın deprem gerçeğini merkeze alarak başlattığı seferberliğin bir sonucu olduğunu belirtti.
Uraloğlu, 1999 depreminden sonra otoyolları ve köprüleri depreme dayanıklı hale getirmek için çalıştıklarını ve projelerde en büyük deprem senaryolarının dikkate alındığını vurguladı. Bu kapsamda yapılan çalışmalar şu şekilde sıralandı:
- Mevcut yapıların güçlendirilmesi: Otoyollar ve köprüler, deprem riskine karşı güçlendirildi.
- Yeni projelerde deprem senaryoları: Yeni projelerde en büyük deprem senaryoları dikkate alınarak tasarım ve inşaat yapılıyor.
- Akıllı ulaşım sistemleri: Yolların güvenliğini artırmak için akıllı ulaşım sistemleri hayata geçiriliyor.
Akıllı Ulaşım Sistemleri ile Güvenli ve Verimli Ulaşım
Bakan Uraloğlu, projelerin tam kapasite kullanılabilmesi ve emniyetli ulaşımın sağlanması için akıllı ulaşım sistemlerinin hayata geçirildiğini belirtti. İstanbul ve Antalya'daki Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemleri (K-AUS) pilot uygulamaları ile yenilikçi teknolojilerin ülkeye kazandırıldığını ve fiber optik altyapısının 20 bin kilometreye çıkarılarak bu sistemlerin yaygınlaştırılacağını ifade etti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın bu çalışmaları, Türkiye'nin ulaşım altyapısının hem güvenli hem de modern bir yapıya kavuşmasını hedefliyor. Deprem riskine karşı alınan önlemler ve akıllı ulaşım sistemleri ile yolculuklar daha güvenli ve konforlu hale getiriliyor.
Bakan Uraloğlu'nun açıklamaları, Türkiye'nin ulaşım altyapısının geleceğine yönelik önemli mesajlar içeriyor. Deprem riskine karşı alınan önlemler ve akıllı ulaşım sistemleri ile Türkiye, ulaşım alanında daha güvenli ve verimli bir geleceğe doğru ilerliyor. Yapılan her kilometre yolun 86 milyonun kavuşması, kucaklaşması ve helal rızık kazanması anlamına geldiğini belirten Uraloğlu, bu başarıda emeği geçen herkese teşekkür etti.