Avrupa Komisyonu ve Türkiye Cumhuriyeti işbirliğiyle finanse edilen, Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen EPALE (Elektronic Platform for Adult Learning in Europe) projesi, Nevşehir'de tanıtıldı. Proje kapsamında çeşitli temaslarda bulunularak, yetişkin eğitiminde dijitalleşmenin önemi vurgulandı.
EPALE Nedir ve Ne Amaçlar?
EPALE, 38 Avrupa ülkesinden yetişkin eğitimi uzmanlarını, kurumları ve kuruluşları bir araya getiren çok dilli bir çevrimiçi platformdur. Bu platform, bloglar, haberler, kaynaklar, etkinlik duyuruları ve proje ortaklıklarını kolaylaştıran arama alanları sayesinde kullanıcılar arasında bilgi paylaşımını teşvik eder. Türkiye, EPALE'ye 2016 yılında katılmış ve kullanıcı sayısı bakımından platformda birinci sırada yer almaktadır. Platformun temel amaçları şunlardır:
- Yetişkin eğitimi alanında bilgi ve deneyim paylaşımını artırmak
- Avrupa genelinde yetişkin eğitimi uygulamalarını geliştirmek
- Proje ortaklıklarını teşvik ederek uluslararası işbirliğini güçlendirmek
- Yetişkin eğitimine erişimi kolaylaştırmak ve katılımı artırmak
Nevşehir'deki İncelemeler ve Katılım
EPALE Türkiye Koordinatörü Yusuf Taner Tekin başkanlığındaki Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü proje ekibi, Nevşehir'deki EPALE çalışmalarını yerinde incelemek amacıyla Şehit J. Onb. Muhammet Can Biçici Halk Eğitimi Merkezi ve Ürgüp Halk Eğitimi Merkezi'ni ziyaret etti. Ziyaretlere Ürgüp İlçe Millî Eğitim Müdürü Savaş Özdemir, Şube Müdürü Gülüzar Ergin, Nevşehir Halk Eğitimi Merkezi Müdürü İbrahim Palancı, Ürgüp Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Hasan Duran, müdür yardımcıları ve AR-GE birimi de katılım sağladı.
Yapılan değerlendirmelerde, Nevşehir'in EPALE kapsamında gerçekleştirdiği çalışmaların hedeflenen değerlerin üzerinde olduğu ve başarılı bir şekilde sürdürüldüğü belirtildi. Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinden platformun kullanım durumu, kayıtlı kullanıcı sayısı, içerik üretimi ve EPALE'ye katkı sağlayan projeler hakkında ayrıntılı bilgi alındı. Ayrıca, öğretmenler ve kursiyerlerle bir araya gelinerek EPALE'nin sunduğu olanaklar ve proje kapsamındaki fırsatlar hakkında sunumlar yapıldı ve katılımcıların soruları cevaplandırıldı.
Toplantıların ardından, Halk Eğitimi Merkezleri bünyesindeki atölye çalışmaları ziyaret edildi. Kursiyerlerin el emeğiyle ürettikleri ürünler incelenerek çalışmalar hakkında bilgi alındı.
Ziyaretler sırasında konuşan EPALE Türkiye Koordinatörü Yusuf Taner Tekin, "Nevşehir'deki çalışmalarınızdan çok etkilendik. Özellikle yetişkin eğitimine olan ilginiz ve EPALE platformunu etkin bir şekilde kullanmanız takdire şayan. Bu çalışmalarınızın diğer illere de örnek olmasını temenni ediyoruz," dedi.
Nevşehir'in yetişkin eğitimi alanında dijital dönüşüme hızla uyum sağladığı ve EPALE platformunu etkin bir biçimde kullandığı gözlemlendi. Proje sayesinde hem öğretmenler hem de kursiyerler uluslararası düzeyde bilgiye erişim imkânı buluyor. Bu durum, Nevşehir'in yetişkin eğitimi alanındaki başarısını daha da artırıyor.